Placki z kaszy jaglanej

20160123_082600

Placki z kaszy jaglanej to danie łatwe do wykonania, zdrowe, idealne na śniadanie, jako przekąska w szkole, pracy, podróży lub zdrowy deser. Takie placki można przygotować w kilku wariantach.  Poniżej zaprezentowałam wersję z bananem.

 

Placki z kaszy jaglanej z bananem

Potrzebne będą:
  • szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 jajka
  • banan
  • 2 łyżki śmietany kokosowej
  • cynamon
  • sproszkowany imbir
  • łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego
  • łyżeczka inuliny (która jest dobrym stabilizatorem emulsji, np. piany z jajek)

20160122_070809

Sposób przyrządzenia:

Kaszę, jaja, śmietanę kokosową i banan zmiksować, dodać szczyptę cynamonu i imbiru oraz inulinę rozpuszczoną uprzednio w niewielkiej ilości wody, wymieszać jeszcze raz dokładnie. Nakładać łyżką na rozgrzany olej. Smażyć z każdej strony do momentu, aż się zarumienią.

ciasto na placki

 

Można podawać z owocami sezonowymi, dodać rodzynki lub inne owoce suszone, jednak wówczas wartość kaloryczna placków wzrośnie. Swoje zrobiłam z jagodami Inków, czyli miechunką, przybrałam lodami proteinowymi i gorącymi malinami.

Z tej ilości składników powstaje ok. 10 placuszków.

Wartość odżywcza 1 sztuki:

45,7 g – 55,7 kcal

  • B.: 1,99 g
  • T.: 2,05 g
  • W.: 8,09 g
  • Bł.: 1,27 g

 

Smacznego 😉

 

Brak komentarzy

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*